Varegrupper  
 
»  Programmer
»  Brancheløsninger
»  Moduler
»  NemFaktura
»  Opdateringer
»  Opgraderinger
»  Programmering
»  Hotline
 
     
  Information  
 
»  AirBOSS vers. 21 - 2020
»  PC LØN vers. 19 - 2019
»  Download AirBOSS
»  Download Demo
»  Download Opdatering
»  FAQ
»  Fjernsupport
»  GDPR
»  Hostingsfirmaer
»  Installationsvejledning
»  Minuba/Sydjysk Data
»  Circuit Datas historie
»  Referenceliste
»  Sådan handler du hos os
»  Webshop Demo
»  Betingelser
»  Forhandlere

 
     
 
AirBOSS vers. 21 - 2020

 

Lidt om AirBOSS opdateringer


Der kommer altid masser af nyheder i de nye versioner af AirBOSS, og de kommer løbende, igennem det pågældende år.

Én hoved-opdatering om året

Der kommer en hoved-opdatering til AirBOSS om året, så det er også kun en gang om året, du kan betale for at få opdateret dit program.


Hvis du har bestilt den sidste nye version af AirBOSS

Har du den sidste nye version af AirBOSS, kan du i løbet af året hente alle opdateringer gratis, med alt hvad der kommer af nyheder:
•    Nye funktioner
•    Lovmæssige krav bl.a omkring persondatabeskyttelsesloven (GDPR)
•    Tilretninger og forbedringer af funktionalitet
•    Justeringer af ydeevne
•    Lukkede huller og fejlrettelser
•    Skærpet datasikkerhed


Kundeønsker /ideer

De nyheder der kommer i AirBOSS, kan være bl.a kundeønsker eller ideer fra alle jer derude, som
måske sidder og mangler en funktion i AirBOSS, som gør jeres hverdag nemmere.
Vi prøver, så vidt muligt, at opfylde alle ønsker, og er meget glade for, at I vil være med til at udvikle
og komme med ideer til AirBOSS.


Hvis du har den sidste nye version, bliver dette opdateret i din AirBOSS:

  •     Dit AirBOSS hovedprogram
  •     Alle dine moduler
  •     Dine ekstra brugere
  •     og dine ekstra regnskaber

Dette gør, at sikkerheden er forsvarlig og vedligeholdt.

Vi anbefaler dig at opdatere en gang om året, så vi også har mulighed for at yde support, hvis du skulle have brug for hjælp.

 


 

AirBOSS bruges i dag til administration af hele virksomheden. Det er derfor vigtigt for din virksomhed, at du altid er opdateret med den sidste nye version.

Programmets brug optimeres løbende, f.eks. arbejder vi meget på hastighedsforbedringer, samt vedligeholdelse og forbedringer af eksisterende funktioner. Programafviklingen bliver hele tiden forbedret og mere stabil. Programmet bliver løbende optimeret til de nye styresystemer og til antivirus programmer. Der bliver arbejdet på bedre integration til andre programmer.

Som aktiv bruger af AirBOSS, er du med til at sikre den løbende udvikling og dermed også medvirkende til, at AirBOSS forbliver et tidssvarende program på forkant med udviklingen inden for økonomisystemer.

Opdateringen indeholder en lang række nyheder og forbedringer, som bl.a. er implementeret ud fra brugerønsker.



Nyheder i AirBOSS PRO vers. 20 - 2019 


GDPR
Nye muligheder. Bl.a. mulighed for at angive passiv-status - så kunder ikke figurerer på lister - men bibevarer navn, m.v.

Layout ændringer
Nye ikoner. Mulighed for at Main-knapper laver PopUp (Venstreklik-funktioner), når musen føres henover. m.v.
 
Nemmere budget-konfiguration
Automatisk oprettelse af budget-referencer til gamle-regnskaber. m.v.

PDF
Mulighed for at medsende PDF faktura kopi ved UBLfaktura.Det kræves, at man har PDF-modulet.
 
Stickers (Sticky Notes)
Sæt Sticker på hovedmenu, varer, kunder eller leverandører. Ny Sticker laves med Ctrl+S. Kan i hovedmenu skjules/vises med knappen Stickers (nederst).

Opdatering vedr. BackupService
(Nødvendig i starten af 2019).
 
Opdatering vedr. AirBOSS App
(findes p.t. kun til android)
 
Opdatering vedr. Mobile-exchange

Bemærk:

AirBOSS 20 optimeres løbende og compileres i nyeste udviklingsmiljø.
Optimering til Windows 10
Optimering til nye computere
Bedre integration med andre programmer
Hastigheds forbedringer
Vedligeholdelse og forbedring af eksisterende funktioner
Mange andre nyheder og forbedringer vil komme i løbet af året.
Hold øje med opdateringerne!

-------------------------------------------------------------------------


Nyheder i AirBOSS PRO vers. 19 - 2018


Mængdepriser på kundeniveau
Mulighed for at lave aftale med enkelt kunde om specialpriser ved køb af flere ens varer.

Formularer på afdelingsniveau
Med Afdelingsmodulet er der nu mulighed for at den enkelte afdeling har sit eget formular-layout.
 
Mulighed for fast Email-afsender
Afhængig af om der sendes til Debitor eller Kreditor (ved smtp). F.eks. hvis en medarbejder fra
salgsafdelingen eller bogholderiet sender mail til en leverandør, hvor der som fast procedure
ønskes svar fra leverandøren til indkøbsafdelingen.
 
Søgefunktioner til medarbejder-database
Hvis man har mange medarbejdere, er der nu mulighed for at søge i medarbejderdatabasen samt
at vise medarbejder ud fra afdeling og arbejdsfunktion.
 
Sidst Solgt dato på varer
Giver bl.a. mulighed for at opsortere en liste over varer, der ligger på lager, men som ikke har været solgt i lang tid. Kan eks. benyttes i forbindelse med udsalg.
 
AirBOSS Android-App 
AirBOSS Android-App er en lille App, der kan benyttes af medarbejderen på farten til at se lagerbeholdning samt registrerer vareforbrug til ordre m.m.
Bemærk - App fås kun til Android.
For avancerede App-funktionaliteter henvises til vores samarbejdspartnere Minuba og Reeft.
 
Felt til Tilbudspris i TOF
Til indtastning af tilbudspris. Feltet er "Passivt". Det vil sige, at det ikke benyttes som faktisk salgspris, men advarer/markerer hvis salgspris ikke matcher eller overstiger.
(Benyttes eks i forbindelse med AirBOSS Mobil-app). 
 
Felt Til Budget timeforbrug i TOF
Til indtastning af budgeteret timeforbrug. Advarer/markerer hvis timeforbrug ikke matcher eller overstiger.(Benyttes eks i forbindelse med AirBOSS Mobil-app).

Ekstern Backup af essentielle data
Mulighed for at opsætte AirBOSS til automatisk at tage backup af de mest essentielle data.
En komplet backup kan være meget stor, derfor kan det være hensigtsmæssigt med løbende backup af de mest essentielle data. Der kan vælges at data skal fremsendes til cloud.
 
Optimering af database
Der arbejdes på at opdatere databasen med ny "database-motor". I første omgang flyttes den lokale arbejdsdatabase væk fra BDE.
 
Koncern-regnskab
Mulighed for at lave en samlet råbalance m.v. ud fra regnskaber med ens kontoplaner.

Den 25. maj 2018 træder EU’s Persondatabeskyttelseslov i kraft med nye strenge regler om beskyttelse af kunders persondata i virksomheden.

AirBOSS vers. 19 er forberedt for denne lov, og indeholder redskaber, der kan hjælpe dig med at overholde disse bestemmelser. 

Flere nyheder forventes...

 ----------------------------------------------------------------


Nyheder i AirBOSS PRO vers. 18 - 2017

 

Delvis bogføring af bilag der er OK
Har man mange linjer i kladden kan det være svært at overskue hvis der er meldt fejl på enkelte bilag i midten af alle bilagslinjerne.
Nu er der mulighed for at bogføre de linjer der kan bogføres, så kladden kun indeholder de linjer der skal kikkes på.
 
Standard statistik genveje
Det kan være svært at tage stilling til hvilke x'er der skal sættes når der skal tages statistikker.
Nu er der genveje til en række standard statistikker.
 
Multirabat på varelinje
I nogle brancher er der ønske om at kunne angive flere rabatter på een gang.
Det er nu muligt på en varelinje at angive og udskrive eks. 10+15+7 (%).
Rabatterne kan angives på kunden som fast "multirabat".
 
Ekstra brugerdefinerede felter til firmaoplysninger
I system er der nu mulighed for at angive flere brugerdefinerede firmaoplysninger, som kan anvendes på formularer m.v.
 
E-mail-knap i dokumentlink
Dokumenter og tekster i "Dokumentlink" kan nu nemt e-mailes til kunder.
 
Valg af afsender på e-mail
Det er nu muligt at skifte afsender når der sendes e-mail via smtp.
Giver eks. mulighed for at vælge om der sendes fra firmaets hoved-e-mail eller en personlig e-mail
.
Stregkodepulje på batch
Mulighed for automatisk tildeling af EAN-stregkoder til batch og varianter (samme pulje som findes på varer).
 
Opslag på KN8koder
Plukliste med søgefunktion til angivelse af Intrastat/KN8koder
 
Ny Stykliste type ”StykTrans”
Henter stykliste varenumre ind på ordre/faktura m.v. som separat varelinje.
Giver mulighed for at hente flere varer ind på en ordre ved kun at taste et nummer.
 
Valuta i saldolisten
Visning af saldoer i valuta, ud fra den valuta der er benyttet på kunden.
 
Aconto-funktioner i Projekt
Giver mulighed for at holde styr på aconto-fakturering på et projekt.
En sammentælling viser forhold mellem ordre og aconto-fakturaer.
 
Minuba-integration (modul)
Mobilløsning til ordre og job-styring i marken. Se mere på www.minuba.dk
 
-------------------------------------------------------------------------------
 

Udskriv denne side